تاریخ انتشار :چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۰۵:۲۵
سرپرست اداره تبلیغات اسلامی تفتان:

امام حسن (ع) نور چشمان پیامبر بود

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی تفتان گفت: پیامبر اسلام (ص) در مورد امام حسن (ع) می‌فرماید او نور چشم من روشنایی قلبم و میوهٔ دلم است.
امام حسن (ع) نور چشمان پیامبر بود
به گزارش پایگاه خبری «عصرهامون»، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی نوری با اشاره به میلاد کریم اهل‌بیت امام حسن (ع) در گفتگو با خبرنگار تفتان ما بیان کرد: امام حسن ابن علی ابن ابی‌طالب (ع) در پانزدهم ماه مبارک رمضان سال دوم و یا سوم هجری قمری در زمان حیات جدش پیامبر اکرم (ص) در مدینه منوره دیده به جهان گشود.

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی تفتان در ادامه عنوان کرد: ایشان در خانواده‌ای دیده به جهان گشود که محل نزول فرشتگان الهی بود همان خانواده‌ای که به گواهی قرآن مجید، تمامی اعضای آن پاک و پاکیزه بوده و از هر گونه پلیدی مبرا بودند.

وی با اشاره به لقب این امام بزرگوار افزود: کنیه امام حسن مجتبی (ع) ابومحمد و دارای القابی است که معروف‌ترین آن‌ها لقب شریف «مجتبی» است و در نزد مسلمانان وی را «کریم اهل‌بیت» می‌نامند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نوری بیان کرد: پیامبر اسلام (ص) در حدیثی درباره مقام و فضیلت نوردیده‌اش امام حسن مجتبی (ع) فرمود: حسن به‌درستی که وی پسر و فرزند من و از من است او نور چشمم، روشنایی قلبم و میوه دلم است وی، سرور جوانان اهل بهشت و حجت خدا بر امت است فرمان او، فرمان من است و گفتار او گفتار من است.

وی با اشاره به رأفت امام حسن (ع) نسبت به گفت: امام مجتبی علیه‌السلام در زمان حیات مبارک خویش ۱۵ مرتبه کل زندگی خود را در راه اسلام انفاق کردند و سرانجام آن امام همام در ۲۸ صفر سال ۵۰ هجری قمری توسط همسرش جعده بنت اشعث مسموم و در ۴۷ سالگی در مدینه به شهادت رسید و در قبرستان بقیع مدفون شد.

وی انفاق را از خصایص مهم امام حسن (ع) خواند و افزود: درسی که امام مجتبی علیه‌السلام به جامعه اسلام دادند انفاق و اکرام ایتام هست باید به‌گونه‌ای تبیین و بیان شود که باعث افتخار به داشتن همچنین ائمه اطهار علیهم‌السلام شویم، زندگی امام مجتبی از صدر ولادت تا شهادت ایشان باید به‌درستی مطرح شود.

این مقام مسئول به برگزاری جشن‌های ولادت ائمه اشاره کرد و گفت: جشن اسلام دین شادی است دین غم نیست، اسلام برای تک‌تک اعمال ما برنامه دارد، متأسفانه اسلام‌ستیزان اسلام را فقط دین غم و اندوه و اشک معرفی می‌کنند.

وی در پایان اظهار کرد: امام مجتبی (ع) در اوج قدرت شخصیتی بسیار لطیف و مهربان نسبت به یتیمان و ضعیفان و نسبت به ظالم شخصیتی مقاوم و سرسخت بودند.

انتهای خبر/ https://asrehamoon.ir/vdccemqsm2bqe48.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما