تاریخ انتشار :جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۰۱:۴۹
رئیس کمیته امداد هامون گفت: سخاوتمندی و کرامت نیکوکاران همچنان نوازشگر فرزندان یتیم و نیازمند تحت حمایت این نهاد و متضمن آینده روشن است.
هفته اکرام، کرامت از خرمن نیکوکاران خوشه می‌چیند
رضا ملاشاهی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری «عصرهامون» بیان کرد: زادروز میلاد امام حسن (ع) هفته اکرام و تکریم خیرین هم نام‌گذاری شده است، خیلی از خیرین در این روز سرپرستی و حمایت تعداد زیادی از ایتام را قبول می‌کنند، حامیان معمولاً بسته‌های معیشتی و مبالغی را علاوه بر مبالغ همیشگی به‌حساب ایتام واریز می‌کنند.

وی افزود: احسان و نیکوکاری از سنت‌های اصیل دینی و فرهنگی ما و جز سیره اهل‌بیت است که همواره مردم را به کمک به همنوعان سفارش می‌کند در سخنان معصومان هم داریم که کمک به خواهران و برادران دینی برابر است با طواف ۱۰۰ مرتبه خانه خدا، نیکوکاری و احسان به اعمالی اطلاق می‌شود که برای اهداف بشردوستانه و مقاصد نیکو انجام می‌شود، مردم مهربان و نوع‌دوست ما در این هفته که هفته تبلور نیکوکاری و مهرورزی است دست‌های پر محبت خودشان را بر سر خانواده‌های نیازمند و کودکان بی‌سرپرست می‌کشند، احسان و نیکوکاری برای یک روز خاص نیست و مردم در طول سال هم این همراهی را دارند.

رئیس کمیته امداد هامون اظهار کرد: در ماه رمضان خیلی کارها جهت جذب حامی و مشارکت مردمی انجام می‌شود، در شهرهای بزرگ برپایی بازارچه خیرین رمضان یکی از اقداماتی است که برای جمع‌آوری مشارکت‌های مردمی انجام می‌شود، در شهرستان هامون اطعام و برگزاری سفره‌های افطاری در مساجد، ثبت‌نام از حامیان در مساجد و نمازجمعه، جمع‌آوری کفاره و فطریه و برگزاری میز خدمت از اقدامات این نهاد در این هفته و ماه مبارک رمضان است.

وی تصریح کرد: یکی از برنامه‌های مهم خیرین و کمیته امداد در سال جاری ایجاد اشتغال برای خانواده‌های تحت پوشش است این آمار فرصت شغلی در سال گذشته ۴۰۰ هزار در سطح کشور بوده است.

رضا ملاشاهی تشریح کرد: در بحث اشتغال همچنین تعداد ۱۸۰ طرح پنل خورشیدی در دست اجرا است و تمامی مددجویانی که شرایط اجرایی طرح را دارند می‌توانند ثبت‌نام کنند، کمیته امداد در بحث فطریه و کفاره هم محوریت جمع‌آوری و صرف آن را برای نیازمندان را به عهده دارد و این هزینه فقط صرف نیازمندان می‌شود و مصرف آن در سایر پروژه‌های عمرانی ممنوع است.

وی در ادامه افزود: هفته اکرام فقط اطعام نیست، باتوجه‌به تغییرات شرایط زندگی نیازمندان بحث کمک‌های نقدی و غیرنقدی هم مطرح است همچنین نیازمندان در بحث بهداشت و درمان، فعالیت‌های عمرانی، تعمیرات منزل و منازل مسکونی و سرویس‌های بهداشتی با مشکل روبرو هستند که خیرین ورود و کمک‌رسانی می‌کنند.

رئیس کمیته امداد هامون اذعان کرد: فعالیت‌های آموزشی و فرهنگی، هزینه‌های تحصیلی، شهریه دانشگاه‌ها، تهیه لوازم‌التحریر، توزیع بسته‌های تحصیلی، اردوهای آموزشی و اشتغال‌زایی از دیگر اقدامات خیرین در این هفته است، بعضی از خیرین در بحث اشتغال مثلاً با خرید دستگاه جوجه‌کشی و در اختیار نیازمندان گذاشتن دستگاه ایجاد شغل می‌کنند.

وی اظهار کرد: از نذورات و کمک‌های خیرین تاکنون ۲۵ واحد احداث مسکن مددجویی، هشت مورد تعمیرات مسکن، ۶ مورد هم کمک بلاعوض در خصوص تعمیرات مسکن، تعداد ۲۰۴ واحد مسکونی در رامشار که سال قبل استارت آن زده شده امسال تحویل نیازمندان شده است، در بحث جهیزیه ۲۴۹ مورد جهیزیه که کمک ویژه‌ای به نیازمندان است اهدا شده، در بحث معافیت سربازی فرزندان مددجویان هشت مورد، در بحث معافیت انشعاب برق ۲۱۷ خانواده و در بحث معافیت انشعاب آب ۳۱ مورد کمک بوده است، ۲۶ نفر از مددجویان بیمه تأمین اجتماعی شده‌اند، و تعداد ۱۰۷ دانشجو و طلاب در بحث شهریه و کمک‌هزینه تحصیلی به آنها کمک شده است،

ملاشاهی خاطرنشان کرد: همچنین یک‌هزار و ۷۶۴ بسته تحصیلی، ۴۸ مورد اردوی آموزشی، ۳۸ مورد اردوی مشهد و ۴۰ مورد مربوط به اردوی نخبگان که جمعاً ۱۳۲ مورد از طریق امدادرسانی و کمک خیرین برگزار شده است.

وی گفت: افتتاح کارگاه مهارت‌آموزی از طریق فنی و حرفه‌ای در بحث خیاطی و سوزن‌دوزی که ۶۰ نفر بوده است، افتتاح کارگاه قالی‌بافی توسط راهبران شغلی که ۱۰۰ نفر بوده و مسئولیت آموزش و بازاریابی را خودشان بر عهده دارند انجام شده است.

رئیس کمیته امداد هامون خاطرنشان کرد: سبدهای توزیعی در طول هفته اکرام ۲۷۵ مورد تا به الان در نظر گرفته شده است و از ابتدای ماه مبارک رمضان تاکنون یک‌هزار و ۱۲۰ پرس غذا، رأس گوسفند، تلویزیون و یک مورد خرید لپ‌تاپ برای یتیمی که در رشته پزشکی پذیرفته شده بود توسط حامیان و خیرین توزیع و اهدا شده است.

انتهای خبر/
  https://asrehamoon.ir/vdchwqnzw23n-6d.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما