تاریخ انتشار :جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۴۸
امام جمعه سراوان گفت: تنها راه برون رفت از مشکلات اقتصادی مشارکت مردم است، در طول تاریخ انقلاب هر کجا با مشکل مواجه شدیم با حضور و مشارکت مردم خنثی شد، در مسائل اقتصادی نیز این‌گونه است و زمانی جهش تولید صورت می‌گیرد که مردم مشارکت گسترده در مباحث اقتصادی داشته باشند.
تنها راه برون رفت از مشکلات اقتصادی مشارکت مردم است
به گزارش پایگاه خبری عصرهامون به نقل از  شستون، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجتبی بامری با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی برای بهره‌مندی از فضیلت‌های ماه مبارک رمضان داشته باشیم، بیان کرد: مقام معظم رهبری شعار سال را جهش تولید با مشارکت مردم نام‌گذاری کرده‌اند و فرمودند، یکی از نقطه ضعف‌های کشور اقتصاد است؛ بنابراین راه غلبه بر این ضعف رشد اقتصادی است تا مشکلات رفع شود.
 
وی افزود: اگر جهش در تولید ایجاد شد همه شاخص‌های اقتصادی مهم کشور تغییر پیدا خواهد کرد، اشتغال پایدار ایجاد می‌شود و بیکاری در کشور کم خواهد شد، صادرات رونق می‌گیرد درآمد ارزی در کشور فراهم خواهد شد و نرخ تورم کاهش پیدا می‌کند، ارزش پول بالا می‌رود و موجب عزت ملی و اعتماد نفس به صورت جمعی در کشور می‌شود.
 
امام‌جمعه سراوان ادامه داد: تنها راه برون رفت از مشکلات اقتصادی مشارکت مردم است، در طول تاریخ انقلاب هر کجا با مشکل مواجه شدیم با حضور و مشارکت مردم خنثی شد، در مسائل اقتصادی نیز این‌گونه است و زمانی جهش تولید صورت می‌گیرد که مردم مشارکت گسترده در مباحث اقتصادی داشته باشند.
 
حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین بامری تصریح کرد: راهبر دشمن این است که مردم را از صحنه فرهنگ و اقتصاد دور سازد و در این زمینه هزینه می‌کنند اما باید مجلس و دولت برای تحقق شعار سال پای کار آیند و هم مقررات دست و پاگیر برای مشارکت مردم در مسیر رشد و جهش تولید تغییر پیدا کند.
 
وی با بیان اینکه قاچاق عاملی است که در بعد رشد اقتصادی در هر کشوری بی رویه اگر انجام شد اقتصاد کشور برهم می‌خورد، افزود: مقابله با واردات بی رویه و نادرست، مقابله جدی با کارشکنی در ادارات، مبارزه با قاچاق بی رویه و فساد مالی باید به صورت جدی برای تحقق جهش تولید صورت گیرد.
 
امام‌جمعه سراوان با اشاره به گذشت ۱۸۰ روز از مقاومت مردم غزه و حادثه عظیم طوفان الاقصی، گفت: طوفان الاقصی هیچ راه ترمیمی برای دشمن تا بن دندان مسلح رژیم صهیونیستی نگذاشته است، حامیان اسرائیل امروز وحشت دارند که از رژیم غاصب اسرائیل جانبداری کنند، رژیم صهیونیستی در حال فروپاشی و از بین رفتن است و از سمت دیگر مقاومت با برنامه دقیق پیش‌رفت.
 
 
حجت‌الاسلام‌والمسلمین بامری ادامه داد: اسرائیل غاصب مردم بی‌گناه را با بی‌رحمی به شهادت رساند و تمام وحشی‌گری که در وجودشان بود به میدان آوردند اما مقاومت با برنامه ورود کرد.
 
 وی تصریح کرد: امروز محور مقاومت تبدیل به شبکه مقاومت شد، که رژیم صهیونیستی در غزه به هیچ یک از اهداف خود نتوانست دست‌یابد و پشتیبان‌های آن‌ها امروز یکی پس از دیگری از صحنه خارج می‌شوند.
 
امام‌جمعه سراوان با توجه به قرارگرفتن در آستانه شب‌های قدر و ایام ضربت خوردن و شهادت مولای متقیان امام علی (ع)، اذعان کرد: امام علی (ع) یک الگوی آسمانی و از عابدترین، شجاع‌ترین، متواضع ترین انسانی هایی است که بشر در تاریخ دیده است.
 
حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین بامری گفت: در دوازدهم فروردین سال ۵۸، ۹۸ درصد مردم به جمهوری اسلامی ایران رأی آری دارند، در دنیا کمتر انقلابی وجود دارد که در آن رفراندوم برگزار شود.
 
وی با اشاره به اینکه بعضیا شاهد ترویج بی‌حجابی در سطح شهر هستیم، بیان کرد: گاها در کوچه و بازار بی‌حجابی‌هایی‌ گزارش شده که باید دقت داشته باشیم که ترویج بی‌حجابی و بی‌عفتی در شهر صورت نگیرد.
 
امام‌جمعه سراوان با بیان اینکه همه افراد باید در تأمین امنیت مشارکت داشته و باید شروران را به قانون معرفی کنند از بازاریان و کسبه خواستار رعایت انصاف شد و توصیه کرد در ماه رمضان که ماه انصاف و انفاق است گران‌فروشی‌ نداشته باشند.
 
انتهای خبر/
https://asrehamoon.ir/vdcfxedytw6dv1a.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما