تاریخ انتشار :شنبه ۱۹ تير ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۳۸
شهردار میرجاوه گفت: شهرداری میرجاوه با مشکل تامین منابع مالی مواجه است و اوضاع اقتصادی شهرداری میرجاوه خوب نیست چرا که میرجاوه شهرستانی مرزی است که درآمد آن وابسته به مرز و گمرک است که از این منابع نیز چیزی عاید شهرداری میرجاوه نمی شود.
شهرداری میرجاوه با مشکل تامین منابع مالی مواجه است/در حقوق کارگران مانده ایم چگونه سایر امور شهر را انجام دهیم
به گزارش سرویس اجتماعی عصرهامون،عزیزاحمد ریگی در گفت و گو با خبرنگار لادیز اظهار کرد: شهرداری میرجاوه با مشکل تامین منابع مالی مواجه است و اوضاع اقتصادی شهرداری میرجاوه خوب نیست چراکه میرجاوه شهرستانی مرزی است که درآمد آن وابسته به مرز و گمرک است که از این منابع نیز چیزی عاید شهرداری میرجاوه نمی شود.

وی افزود: شهرداری درآمد داخلی ندارد و وابسته به دولت است که دولت نیز شهرداری را تامین مالی نکرده و اکنون از نظر اقتصادی در تنگنا هستیم، درآمد زایی این نهاد تقریبا نزدیک به صفر است و همینطور عدم موفقیت در جذب سرمایه گذار برای رونق و آبادانی بیشتر شهر نیز از دیگر معضلاتی است که این شهر با آن مواجه است.

وی درباره عدم پرداخت حقوق کارگران شهرداری، خاطر نشان کرد: کارگران قشر سخت کوش و فهیم جامع هستند که در هر شرایطی در انجام وظایف خود کوتاهی نمی کنند اما حقوق 4 ماهه کارگران تاکنون به تعویق افتاده است و مشکلات اقتصادی شهرداری باعث عدم پرداخت به موقع حقوق معوقه کارگران شهرداری است، وقتی شرایط اقتصای شهرداری آنقدر نامساعد است که در حقوق کارگران مانده ایم چگونه سایر امورشهر را انجام دهیم.

وی در خصوص عدم وجود حمل و نقل شهری در میرجاوه بیان کرد: کوتاهی مسافت ها در شهرستان میرجاوه دلیل عدم وجود تاکسی درون شهری در میرجاوه است، از طرف دیگر مردم میرجاوه از قشر کم درآمد جامعه هستند و برای رفت و آمد درون شهر از تاکسی استفاده نمی کنند، تنها اتوبوس خط واحد درون شهری نیز به دلیل فرسودگی از رده خارج شده و قابل استفاده نیست.

شهردار میرجاوه تصریح کرد: شهرداری میرجاوه هیچ وظیفه ای در قبال جمع آوری زباله های محله برفی شهرستان میرجاوه ندارد چراکه محله برفی دارای کد روستایی است وبه شهر الحاق نشده است، زمین های این محله متعلق به منابع طبیعی بوده که به صورت غیرقانونی تصرف و حاشیه نشینی ایجاد شده است.

وی با اشاره به عدم نظافت محله برفی میرجاوه، اذعان کرد: برای حل مشکل این محله باید زمین این اراضی به مسکن شهرسازی و سپس بنیاد مسکن تحویل داده شود و پس از آن برای انجام خدمات به شهرداری واگذار شوند اما با وجود مشکلات این محله، کار نظافت آن هر دوهفته انجام می شود و زباله های کل شهر که بالغ بر30 تن زباله روزانه تنها با یک دستگاه خاور از شهر خارج می شود.

 

انتهای پیام /4947

https://www.asrehamoon.ir/vdcaauna.49ni015kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما