تاریخ انتشار :جمعه ۳ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۲۱
کارشناس مذهبی گفت: حجاب در حقیقت باطل‌کنندهٔ یک زحمت و تلاش دویست سیصدسالهٔ غرب است؛ نمی‌توانند تحمل کنند پس عصبانی می‌شوند.
حجاب باطل‌کننده تلاش دویست‌ساله غرب
به گزارش پایگاه خبری عصرهامون، زهرا کریم کشته در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تفتان ما بیان کرد: حفظ حجاب و عفاف، موجب کینه‌ورزی دشمنان مستکبر و مفسد شده است: از اوّل انقلاب مسئلهٔ زن را مطرح می‌کردند؛ ادّعای گزاف می‌کردند که از زن ایرانی می‌خواهند حمایت کنند و مانند اینها. باز اخیراً هم به بهانهٔ حجاب و مانند اینها باز قضیهٔ زن را مطرح کردند و همان تلاش‌های در واقع ناکام را دوباره دارند تکرار می‌کنند.

 کارشناس مذهبی و فعال اجتماعی افزود: همهٔ ناراحتی و عصبانیت دشمن و استکبار جهانی از مسئلهٔ زن و حجاب در ایران اسلامی به‌خاطر آن است که موفقیت‌های زن مسلمان ایرانی با حفظ عفت و حجاب در حقیقت باطل‌کنندهٔ یک زحمت و تلاش دویست سیصدسالهٔ غرب است؛ نمی‌توانند تحمّل کنند، عصبانی می‌شوند، خودشان را به درودیوار می‌زنند تا بتوانند یک کاری بکنند؛ آن وقت می‌چسبند به قضیهٔ حجاب، می‌چسبند به یک مورد و بنا می‌کنند تبلیغات کردن

وی مطرح کرد: اگر الزامی به حجاب در جوامع دینی مشاهده می‌شود، طبق فرامین الهی و برای حفظ منافع و مصالح عالی است؛ نه یک راهبُرد سیاسی موقت. حجاب نه‌تنها از واجبات، بلکه از ضروریّات دین اسلام است؛ دین انسان را ملزم به صیانت از گوهر حیا در پوشش، نگاه، گفتار، رفتار و آرایش می‌نماید. این وجوب دینی حجاب فرایندی منطبق با فطرت توحیدی و در راستای حفظ گوهر حیا است که در تمدن‌ها و ادیان پیشین نیز بدان پرداخته می‌شد.

کریم کشته عنوان کرد: حفظ ارزش و احترام زن؛ استواری اجتماع و حفظ نیروی فعال و کم‌کردن هزینه اقتصادی و ایجاد آرامش روحی زنان و مردان و... از حکمت‌های وجوب دینی حجاب است. در کلام امیرالمؤمنین امام علی (ع) هم آمده است که (نیکوترین پوشش دین حیا است)؛ «أَحْسَنُ مَلَابِسِ الدِّینِ الْحَیَاء» و همچنین حیا به‌قدری در مولفه‌های دینی اهمیت دارد که امام حسین (ع) بی‌حیایی را برابر با بی‌دینی دانسته، می‌فرماید: (آن که حیا ندارد؛ دین هم ندارد)؛ «لَا حَیَاءَ لِمَنْ لَا دِینَ لَه»

کارشناس مذهبی تصریح کرد: می‌توان از مثالی قابل‌درک استفاده کرد: تصور کنید که در هوای گرم، از شما بخواهند پوشاک ویژه ضد حملات شیمیایی بپوشید و از ماسک فیلتردار نیز استفاده کنید. در این حالت، شرایط غیر قابل تحملی برای شما ایجاد می‌شود، چون زیرپوشش کامل لباس و ماسک شیمیایی، دچار مشکل گرمازدگی خواهید شد، اما اگر بدانید که حمله شیمیایی از سوی دشمن حتمی است، به‌خاطر جلوگیری از آسیب‌های ناشی از نفوذ مواد شیمیایی به بدن و ریه‌ها، شرایط سخت را تحمل خواهید کرد تا زنده بمانید و دچار مرگ و سایر آسیب‌ها نشوید.

وی خاطرنشان کرد: با ذکر مثال فوق قصد داشتم بگویم اگر کسانی که به ناهنجاری‌های مربوط به پوشش و پوشاک روی می‌آورند، به‌درستی بدانند چه خطرات فردی و اجتماعی متوجه آنان است، هنجارها را خواهند پذیرفت.

وی در ادامه افزود: صهیونیسم جهانی عامل اصلی ترویج ناهنجاری‌ها در حوزه پوشش و پوشاک است؛ زیرا آن‌ها در نظر دارند با ترویج برهنگی و فساد، به اهداف شوم خود که استیلا و حاکمیت بر تمامی امور جهانی است، دست یابند و این در حالی است که با اندک مطالعه و پژوهش دل خواهیم یافت خودشان در این زمینه، پوشش‌های مطابق هنجارهای دینی و مذهبی‌شان را به‌شدت رعایت می‌کنند.

انتهای خبر/ https://asrehamoon.ir/vdciuyaz3t1aqv2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما